کفش اسکیت سرعت کاناریام پیدا شده زیر برج ایفل راز قاتلی مخوف را فاش کرد

کفش اسکیت سرعت کاناریام از صرف یک سرگرمی به یک ورزش رقابتی تبدیل شد. اسکیت سرعت، مسابقه روی اسکیت، و اسکیت نمایشی، بسیار شبیه به آنچه در المپیک روی یخ دیده می شود.

در اواسط دهه 1990، هاکی روی غلتک، که با توپ به جای پوک بازی می‌شد، به قدری محبوب شد که حتی در المپیک 1992 نیز حضور پیدا کرد.

آمار انجمن ملی کالاهای ورزشی، از یک مطالعه در سال 1999 نشان داد که 2.5 میلیون نفر رولر بازی می‌کردند. هاکی اسکیت غلتکی برای بازی های المپیک تابستانی 2012 در نظر گرفته شد اما هرگز به یک رویداد المپیک تبدیل نشد. از دیگر ورزش های اسکیت غلتکی می توان به جم اسکیت و رولر دربی اشاره کرد.

محبوبیت اسکیت غلتکی در دوران دیسکو افزایش یافت اما در دهه های 1980 و 1990 کاهش یافت. فروش اسکیت های غلتکی در طول همه گیری COVID-19 افزایش یافت زیرا مردم به دنبال فعالیت های ایمن در فضای باز بودند.

اسکیت

اسکیت روی غلتک در اواخر دهه 2010 و اوایل دهه 2020 احیا شد که توسط تعدادی از ویدیوهای ویروسی در برنامه اشتراک‌گذاری ویدیوی محبوب TikTok تحریک شد.

بسیاری از مارک‌های محبوب تا حد سفارش به فروش رسیدند، و بسیاری از مردم در طول قرنطینه COVID-19 در سراسر جهان به این سرگرمی پرداختند.

انجمن اپراتورهای اسکیت غلتکی در سال 1937 در ایالات متحده ایجاد شد. این انجمن در حال حاضر انجمن اسکیت غلتکی نامیده می شود.

این انجمن اسکیت روی غلتک را ترویج می کند و کلاس هایی را برای عموم ارائه می دهد، با هدف آموزش مردم در مورد اسکیت غلتکی رئیس فعلی آن بابی پندر است و مقر انجمن ها در ایندیاناپولیس قرار دارد.

صفحه وب انجمن اسکیت غلتکی برخی از مزایای سلامتی اسکیت غلتکی را ارائه می دهد. برخی از مزایایی که آنها فهرست می کنند عبارتند از:

ارائه یک تمرین هوازی کامل سوزاندن 330 کالری در ساعت هنگام اسکیت با سرعت 6 مایل در ساعت (9.7 کیلومتر در ساعت) برای یک فرد 143 پوندی یا 600 کالری در حین اسکیت کردن با سرعت 10 مایل در ساعت (16 کیلومتر در ساعت).
مطالعه ای در دانشگاه ماساچوست نشان داد که اسکیت درون خطی در مقایسه با دویدن کمتر از 50 درصد ضربه به مفاصل وارد می کند.