کار نکردن لنت ترمز نیسان های مورانو یک شرکت موجب ورشکسته شدن آن ها شد

به طور کلی، اکثر شرکت های خودروسازی از مواد مشابه در ساخت لنت ترمز نیسان مورانو استفاده می کنند. لنت های ترمز عمدتا از الیاف، فیلرها، اصلاح کننده های اصطکاک و چسباننده های رزینی ساخته شده اند. اما نوع مواد استفاده شده برای تعیین قدرت ترمز و درصد استفاده از آنها در هر قسمت برای شرکت های مختلف راز است.

الیاف بخشی از لنت ترمز نیسان مورانو هستند که استحکام لنت ترمز را تامین می کنند. الیاف غیر آزبستی متشکل از مواد آلی (NAO) موادی هستند که در ساخت الیاف طبیعی و مصنوعی مورد استفاده در لنت ترمز استفاده می شوند.

فیلرها موادی هستند که برای افزایش استحکام لنت ترمز در برابر خوردگی و سایش استفاده می شوند. این مواد ممکن است از طیف وسیعی از مواد طبیعی و معدنی به دست آیند.

لنت ترمز

پودرهای فلزات، پودرهای اکسید اکثر فلزات و پودرهای سرامیکی از جمله مواردی هستند که برای افزایش مقاومت سایشی لنت ترمز در دماهای بالا بدون از دست دادن ویژگی های اصطکاکی خود استفاده می شوند.

آلومینیوم، روی، سولفات فلز و گرافیت موادی هستند که به عنوان اصلاح کننده استفاده می شوند. بایندرهای رزین نقش حیاتی در ساختار لنت ترمز دارند. اگر رزین در فشار بالا و دمای ترمز بالا استفاده شود، مواد لنت ترمز جدا و متلاشی می شود.

بنابراین رزین ها باید کیفیت خوبی داشته باشند تا لنت ترمز به درستی با هم تماس داشته باشد. استفاده از رزین های ارگانیک با خواص عالی یکی از عوامل افزایش قیمت لنت ترمز است.

شایان ذکر است که رفتار رانندگی هر راننده در تعیین نوع لنت ترمز و طول عمر آن بسیار موثر است. در ساخت لنت ترمز غیر آزبست از الیاف شیشه مصنوعی، الیاف آرامید (الیافی که جایگزین آزبست می شوند و در صنایع فضایی و نظامی کاربرد فراوانی دارند) و الیاف ارگانیک (ارگانیک) استفاده می شود.

این مواد برای تقویت مواد لنت ترمز نیسان مورانو استفاده می شود و به عنوان مواد اصلاح کننده آلی یا غیر ارگانیک به ساختار فیبر لنت ترمز اضافه می شود. مواد اصلاح کننده لنت ترمز در واقع برای افزایش قدرت ترمز لنت ترمز اضافه می شوند.