مصرف کنجد در بازار موجب زوال عقل در خانوم ها می شود

باید دانست که نیمی از دانه های کنجد در بازار چرب هستند: 50 گرم از 100 دانه کنجد. با این تنها می توانید تصور کنید که این یک غذای بسیار پرانرژی است (562 کیلو کالری در هر 100 گرم). با این حال، به خاطر داشته باشید که مقدار مصرف معمولاً از 25 گرم تجاوز نمی کند یا حتی کمتر، بنابراین ارقام به یک چهارم کاهش می یابد.

اینها عمدتاً چربی های غیراشباع هستند، با غالب اسیدهای چرب چند غیراشباع، به ویژه امگا 6، اگرچه مقدار قابل توجهی امگا 9 و مقادیر کمی از امگا 3 را نیز در روغن کنجد فراهم می کند.

دانه های کنجد در بازار نیز ۱۹ گرم پروتئین دارند. مانند سایر دانه ها و آجیل ها، آنها کامل نیستند و به دلیل نسبت بالای اسید آمینه ضروری متیونین خود برجسته هستند.

کنجد

اسیدهای آمینه دیگر از دست رفته اند، اما مشکلی نیست، زیرا می توانید با گنجاندن غلات، سایر دانه ها، حبوبات یا مغزها در رژیم غذایی خود در طول روز جبران کنید. علاوه بر این، باید 10 گرم کربوهیدرات و مقداری بیشتر از 11 گرم فیبر به آن اضافه کنید که برای سلامت روده بسیار مهم است.

50 گرم از 100 گرم دانه کنجد چرب است. بنابراین یک غذای بسیار پرانرژی است: 562 کیلو کالری. علاوه بر این، 19 گرم پروتئین، 10 گرم کربوهیدرات و 11 گرم فیبر را فراهم می کند.
از سوی دیگر، منبعی از چندین ماده معدنی مانند منیزیم (350 میلی گرم) است که برای عملکرد طبیعی ماهیچه ها و استخوان ها مهم است. در واقع، یک وعده حدود 25 گرم کنجد، 24 درصد از مصرف توصیه شده روزانه منیزیم برای یک بزرگسال را پوشش می دهد.

علاوه بر این، آهن (9 میلی گرم) را فراهم می کند که برای تشکیل هموگلوبین ضروری است. روی (5.3 میلی گرم)، یک ماده معدنی که بخشی از آنزیم های درگیر در سیستم ایمنی است.

کلسیم (150 میلی گرم)، کلید عملکرد طبیعی استخوان ها و دندان ها؛ پتاسیم (450 میلی گرم)، لازم برای حفظ فشار خون در سطوح طبیعی؛ و فسفر (620 میلی گرم) که در تشکیل استخوان ها و دندان ها و متابولیسم انرژی نقش دارد.