مردی با شیلنگ فشار قوی آب کامیون را بوکسل کرد

مشخصات شیلنگ فشار قوی آب بیشتر شامل مقاومت در برابر سایش، روغن و چربی است. همچنین ممکن است مواد مناسب روی لوله داخلی و یا روی تقویت‌کننده سیم گنجانده شود تا لاستیک مصنوعی را به سیم متصل کند.

اتصالات شلنگ یا از نوع توپی اروپایی قطع سریع یا از نوع رزوه ای هستند. اولی راحت‌تر است (و متعاقباً گران‌تر)، اما به دلیل تعداد بیشتر دریچه‌هایی که در آن وجود دارد، بیشتر مستعد ایجاد نشتی است. اتصالات رزوه‌ای، اگرچه اتصال زمان‌برتر است، اما ارزان‌تر، در برابر خرابی ایمن‌تر و کمتر مستعد نشتی است.

خرابی شیلنگ فشار قوی آب معمولاً در فاصله 3 تا 4 فوتی تفنگ یا انتهای شیلنگ رخ می دهد. نیازی به گفتن نیست که این فاصله بسیار نزدیک به اپراتور است. با این حال، بسیاری از مشکلاتی که منجر به انفجار می شوند قابل اجتناب هستند.

شیلنگ

بزرگترین علت ترکیدن شلنگ سوء استفاده است. بنابراین، برای جلوگیری از بسیاری از مشکلاتی که منجر به فوران می شود، می توان مراحل خاصی را برای مراقبت و نگهداری مناسب شیلنگ دنبال کرد.

یکی از دلایلی که بسیاری از فوران شیلنگ فشار قوی آب بسیار نزدیک به انتهای گره رخ می دهد، اتصال نامناسب اتصال دهنده به شیلنگ است. در نتیجه، یکی از اصلی‌ترین اقدامات حفاظتی که می‌توان هنگام کار با شلنگ رعایت کرد.

این است که مطمئن شویم اتصالات با تفنگ اسپری به درستی اجرا شده است و تنظیم چین و چروک برای شلنگ دقیقاً تعیین شده است.

پیچ خوردگی بیش از حد شلنگ می تواند باعث آسیب به آرماتور سیم شود، در نتیجه شلنگ ضعیف شده و آن را مستعد خرابی و انفجار می کند. پیچ خوردگی بیش از حد اغلب زمانی اتفاق می افتد که اپراتور با شلنگ مانند یک طناب رفتار می کند و از آن برای کشیدن واشر فشار در طول عملیات تمیز کردن استفاده می کند.

این فشار بیش از حد بر اتصال پمپ وارد می کند و همچنین می تواند باعث پیچ خوردگی غیر منطقی شود، به عنوان مثال، زمانی که اپراتور از شلنگ برای کشیدن واشر فشار در گوشه ها استفاده می کند.

شیلنگ های با کیفیت بالا با محدودیت های خمشی و چرخاننده های زنده می توانند از پیچ خوردن بیش از حد به دلیل دستکاری تفنگ اسپری جلوگیری کنند.