متابولیسم پوست نخود آبگوشتی سبز

آنتی اکسیدان ها مولکول های زیست فعالی هستند که عملکرد مهاری دارند و آسیب ناشی از گونه های فعال رادیکال های آزاد را کاهش می دهند.
بسیاری از ترکیبات زیست فعال مانند فنولیک ها، آنتی اکسیدان ها و سایر مواد شیمیایی گیاهی که عناصر غیر مغذی موجود در محصولات جانبی نخود هستند با هم ترکیب می شوند، در حالی که تانن به عنوان آنتی اکسیدان های طبیعی ضروری شناخته شده است.
متابولیسم فنولیک‌های پوست نخود آبگوشتی سبز، جذب آنها و فعالیت‌های آنتی‌اکسیدانی in vivo نیز مورد مطالعه قرار گرفت.
غلظت فنولیک موجود در پوشش بذر نخود به تنوع دانه بستگی دارد.
فیتوکمیکال‌های فعال متعددی که در فلاونوئیدهای نخود مانند به همراه دایدزین، جنیستئین، آسپاراژیناز، آپیژنین، لکتین، کامفرول و چندین ترکیب فنلی تعیین می‌شوند عبارتند از: کاتچین، اسیدهای کوماریک، اسیدهای کافئیک، اسیدهای وانیلیک، فرولیک، پیزاتین، پروتوسی‌مونهو تانینین و پروتوکاتچوئنین.
ژنوتیپ‌های نخود با سطح بلوغ مختلف و رنگ پوسته دانه، فنول‌های برجسته نخود قرمز ۱۴۰۱، فلاونوئیدهای کل همراه با فعالیت آنتی‌اکسیدانی بالا را نشان دادند.
وجود خواص فنی-عملکردی و ترکیبات فیتوشیمیایی در ایزوله های پروتئین نخود فرنگی می تواند به عنوان عنصر ارزش افزوده در غذاهای فرموله شده استفاده شود.
بقایای نخود به عنوان منبع بالقوه مولکول‌های فعال زیستی در نظر گرفته می‌شوند که نخود کرمانشاه اعمال تأثیر مفید بر سلامت انسان تأیید شده‌اند.
اکتشاف ژرم پلاسم نخود با محتوای پلی فنل بالا برای ارقام پرورش نخود سفید مفید است.
آسیب اکسیداتیو را می توان توسط مواد آنتی اکسیدانی مهار کرد که یک اثر خاموش کننده فعال در برابر رادیکال های آزاد یا آسیب های ناشی از آنها دارند.
خواص آنتی اکسیدانی از عصاره خام تانن از پوشش دانه نخود توسط سیستم لیپوزوم فسفاتیدیل کولین (PC) تعیین شد.
 تغلیظ شده پوشش دانه رنگی نخود 1560 میلی گرم معادل کاتچین در 100 گرم یافت شد.
  • منابع:
    1. Potential health benefits of garden pea seeds and pods: A review
  • تبلیغات: 
    1. طبقه بندی انواع فلفل دلمه ای مینیاتوری
    2. پرواز شتری که بال نداشت از افسانه تا واقعیت!
    3. انتخاب بهترین هواکش برای ورزش دو و میدانی
    4. روغن زیتون قدیمی ترین محصول خوراکی تاریخ