زغال دینام تویوتا کمری قطعه ای است که برای هدایت جریان الکتریکی بین قسمت های ثابت و دوار موتور استفاده می شود. در یک ژنراتور یا موتور، کموتاتور روی یک شفت می چرخد و زغال دینام کربن ثابت روی آن می چرخد تا جریان الکتریسیته و مدار کامل شود.
در اصل، زغال دینام ها از سیم ساخته می شدند و شبیه زغال دینام های سیمی استاندارد بودند. با این حال، زغال دینام های سیمی متمایل به فرسوده شدن کموتاتور و سایر مشکلات زمان اجرا بودند.
معرفی گرافیت زغال دینام هایی را ارائه کرد که امکان جابجایی یکنواخت تر جریان را بین بخش های کموتاتور فراهم می کرد. زغال دینام های کربن گرافیت نیز فرسوده می شوند و از کموتاتور صرفه جویی می کنند. علاوه بر این، گنجاندن افزودنیهای ویژه در گرافیت میتواند به روانسازی اتصال کمک کند و گرافیت به طور کلی متناسب با نیازهای عملیاتی خاص طراحی میشود.
زغال دینامهای کربن در چهار دسته اصلی موجود هستند: گرافیت کربن، الکتروگرافیت، گرافیت و گرافیت فلزی. انواع مواد با نیازهای موتور یا ژنراتور و همچنین محیط عملیاتی مطابقت دارند.
زغال دینام ها بر اساس ابعاد، اریب ها، نشیمنگاه ها، شنت ها و ترمینال ها، صفحات و رویه های سخت و سایر ویژگی های خاص سفارشی می شوند.
گریدهای زغال دینام کربن بر اساس روش های ساخت، انواع کربن و سایر مواد در چهار دسته اصلی قرار می گیرند. انواع زغال دینام ها عبارتند از: کربنگرافیت، الکتروگرافیت، گرافیت و گرافیت فلزی.
زغال دینام های کربن گرافیت برای موتورهای الکتریکی از قدیمی ترین انواع زغال دینام کربن هستند. آنها از مواد با استحکام بالا ساخته شده اند، اما به طور کلی به چگالی جریان کمتر در ماشین های قدیمی تر و سرعت پایین تر محدود می شوند. اصطکاک زیاد با این نوع مواد، آن را برای استفاده امروزی روی کموتاتورها نامناسب می کند.