با دادن پسته امروز خراسان رضوی به فرد مورد علاقه تان هورمون عشق را در وی ترشح کنید

در سال 2004، صنعت پسته امروز خراسان رضوی به سرعت در حال رشد در کالیفرنیا توسط پانیکول و بلایت ساقه برای اولین بار در سال 1984 کشف شد.

در سال 2011، قارچ آنتراکنوز باعث کاهش 50 درصدی ناگهانی برداشت پسته امروز خراسان رضوی در خراسان شد. چندین سال خشکسالی شدید در ایران از سال 2008 تا 2015 باعث کاهش قابل توجه تولید شد.

در سال 2020، تولید جهانی پسته حدود 1.1 میلیون تن (1،100،000 تن بلند؛ 1،200،000 تن کوتاه) بود که ایالات متحده و ترکیه به عنوان تولیدکنندگان پیشرو، مجموعا 68 درصد از کل را به خود اختصاص دادند. تولیدکنندگان ثانویه ایران، چین و سوریه بودند.

گزارش سال 2020 نشان می دهد که تقریبا نیمی از تولید جهانی پسته در سال 2019 از ایالات متحده بوده است و تولید در ایران به دلیل تحریم های تجاری ایالات متحده علیه ایران، تغییرات آب و هوایی و ضعف مدیریت اقتصادی و آب در ایران به 7 درصد کاهش یافته است.

پسته

تلاش‌هایی برای کشت پسته برای بازارهای بین‌المللی در طول سال ۲۰۱۹ در گرجستان و کشورهای قفقاز مجاور انجام شد. تولید ارگانیک بیشتری در اسپانیا ترویج می شود.

مصرف مغزها اغلب به صورت کامل، تازه یا برشته و شور مصرف می‌شوند و همچنین در بستنی پسته، کلفی، اسپومونی، کره پسته، رب پسته و شیرینی‌هایی مانند باقلوا، شکلات پسته استفاده می‌شود.

حلوای پسته، لوکوم یا بیسکوتی پسته و انواع سردسیری مانند مورتادلا. آمریکایی ها سالاد پسته درست می کنند که شامل پسته تازه یا پودینگ پسته، خامه زده شده و میوه های کنسرو شده است.

پوسته پسته به طور طبیعی به رنگ بژ است، اما ممکن است در پسته های تجاری قرمز یا سبز رنگ شود. در اصل، رنگ برای پنهان کردن لکه‌های روی پوسته‌ها که هنگام چیدن آجیل با دست ایجاد می‌شد، اعمال می‌شد.

در قرن بیست و یکم، اکثر پسته‌ها با ماشین برداشت می‌شوند و پوسته‌ها بدون رنگ باقی می‌مانند. پسته خام 4 درصد آب، 45 درصد چربی، 28 درصد کربوهیدرات و 20 درصد پروتئین است.