خوشرنگ شدن رب گوجه با قرار دادن آن در زیر کرسی برقی

ترکیب داده‌های مربوط به سطوح فلزات با اطلاعات مربوط به مصرف مواد غذایی، امکان تخمین دریافت فلز از یک گروه غذایی در گروه‌های جمعیت را فراهم می‌کند.

خوشرنگ شدن رب گوجه نی نی سایت باعث خوشرنگ شدن غذا می شود.

دریافت رژیم غذایی هر عنصر با ضرب غلظت عنصر در گوجه فرنگی در میانگین مصرف برای این گروه غذایی تعیین شده در جدیدترین بررسی رژیم غذایی اسپانیا محاسبه شد.

برخی از مطالعات این واقعیت را برجسته می کنند که سبزیجات مسیر مهمی برای انتقال فلز از خاک به مصرف کننده انسان هستند.

عوامل دیگری مانند آب و هوا، شیوه‌های کشاورزی (به عنوان مثال افزودن کودها و آفت‌کش‌های مبتنی بر فلز)، حمل‌ونقل، فرآیندهای برداشت و شرایط ذخیره‌سازی و تجاری‌سازی می‌توانند تفاوت در غلظت عناصر کمیاب و سنگین در سبزیجات را توضیح دهند .

مطالعه حاضر سطح فلزات سنگین را در گوجه‌فرنگی‌های کنسرو شده و کیسه‌ای فرآوری شده و گوجه‌فرنگی تازه که در بازارهای Umuahia، نیجریه به فروش می‌رسد، ارزیابی و مقایسه کرد.

در مجموع سیزده برند مختلف گوجه فرنگی کنسرو شده و چهار برند از برندهای بسته بندی شده در ساشه به صورت تصادفی از سه بازار محبوب در Umuahia، جنوب شرقی، نیجریه خریداری شد. گوجه فرنگی تازه نیز از چهار بازار مختلف در Umuahia و یک مزرعه در Umudike تهیه شد.

نمونه های مزرعه به عنوان شاهد عمل کردند. گوجه‌فرنگی‌های تازه با صابون تمیز و کاملاً شسته شدند، برش داده شدند و در دمای 105 درجه سانتی‌گراد به مدت 24 ساعت قبل از هضم در فر خشک شدند.

1 گرم نمونه آسیاب شده در فر از هر نوع برند در یک بشر 50 سانتی متر مکعبی توزین شد. این امر با افزودن مخلوط 10 سانتی متر مکعبی اسیدهای با درجه تحلیلی HNO3 و HCIO4 به نسبت 3:1 دنبال شد.

لیوان را با شیشه های ساعت پوشاندند و یک شبه رها کردند. هضم روی صفحه داغ در دمای 90 درجه سانتیگراد در کمد بخار انجام شد تا حدود 4 سانتی متر مکعب از مخلوط در ظرف باقی بماند.

سپس 10 سانتی‌متر مکعب دیگر از مخلوط اسیدی اضافه شد و در حالی که هنوز روی صفحه داغ بود، به حجم حدود 4 سانتی‌متر مکعب تبخیر شد و یک محلول شفاف به دست آورد.

مخلوط تا دمای اتاق خنک شد و محلول با استفاده از کاغذ صافی صاف شد و با آب مقطر در فلاسک حجمی به حجم نهایی 50 سانتی متر مکعب رسید.

اینها تا زمان تجزیه و تحلیل در بطری های پلی اتیلن نگهداری می شدند. هشت فلز سنگین (آهن، سرب، کروم، مس، نیکل، روی، کلسیم و کادمیوم) در نمونه‌ها با استفاده از طیف‌سنج جذب اتمی VGP مدل علمی باک نسخه (210/211) آنالیز شدند. تعیین در سه تکرار انجام شد. نتایج با استفاده از ANOVA یک طرفه مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت.